Friday, February 16

Why the french suck [RO]

Si uite asa am vrut sa jucam tenis de valentines day. Era miercuri, zi de tenis, plouase putin la pranz. Tan tanam! Se duce marian si face rezervari pentru terenul patru de la ora 9 la ora 10. Ne prezentam frumos la 9 fara 5 (8 fara 5 dupa ceasul meu care este setat in continuare - de vreo sase luni - dupa ora Thailandei) cu catel si cu purcel in fata terenului. Si incepem sa vorbim. Ne povesteste mihai despre cat de destepti sunt aia de la OSA (Office of Student Affairs) ... si vorbim ... si vorbim ... si vorbim ... Pe teren, un tip si o tipa. Jucau bine. Muuult mai bine decat o sa joc eu vreodata. Ea se tot uita la noi, si el la fel (intre timp schimbasera terenurile).
Protocolul de la terenurile de tenis zice asa (cel putin asa era pana acuma, sau ma rog, cel putin asa era cu toti asiaticii): il vezi p-ala ca te asteapta sa iesi, il intrebi dc asteapta la terenul tau, incerci sa termini, spui ceva de genul "sorry" si termini in cele din urma. Cei doi insa ... se faceau ca ploua... Se duce marian sa confirme ca intr-adevar avem rezervare si ne hotaram sa intram pe teren. Intram, ne asezam pe marginea terenului, ii zambesc tipului, el se uita la noi, eu zambesc in continuare ... el, nu si nu, nu zice nimic. Banuiala deja imi incoltise in minte: "sa vezi ca e francez!" Pana la urma intreb : "How long do u think it's gonna take?" El balmajeste ceva (cu accent puternic francez) si continua sa joace :) Trecuse deja un sfert de ora din ora noastra de tenis cand in sfarsit se hotarasc sa se opreasca, sa-si adune lucrurile si sa plece (deja si douazeci). Ea ne intreaba inainte de a iesi cand am facut rezervare, ii spun, si pleaca. Si atat! Nu tu sorry, nu tu scuze, nu tu "era un meci important, vroiam sa-l bat pe uratul asta", nimic!
Si te mai intrebi de ce se uita toti cu atata dispret la albi (alb = amo = "roscat" - cu sens peiorativ) - pai daca te porti cu atata lipsa de courtesy cand vorba aia esti printre cei la fel ca tine (mai mult sau mai putin), cand dai de auntie sau uncle pe strada cum te porti?
Iti zic eu: tipi, urli, iti manifesti frustrarile in cel mai nepoliticos mod cu putinta, "you loose face" cum se spune, dupa care incerci sa arati cat esti de bazat aruncand cu un manunchi de bani.

No comments: